Toppbild

Vår bakgrund

Vår historia

Patrik Ahlvin, VD

Jag började att arbeta med personlig assistans i början av 2003 och har varit med att bygga upp ett litet lokalt assistansföretag till att bli ett ledande nordiskt omsorgsföretag. Under åren har jag haft flera centrala roller som Verksamhetschef, Driftchef, vice VD och Regionchef. I början av 2019 pratade jag och min fru, som jag träffade på jobbet för många år sedan, om att vi stortrivs med att arbeta med personlig assistans men att vi saknade att arbeta i ett mindre företag närmare kunder, anhöriga och personal. När vi nu fick möjligheten att starta Assistansexperten var det mycket stort för mig.

Patrik Ahlvin

Titti Ahlvin, HR och Kvalitet

Under mina 15 år inom personlig assistans har jag bland annat varit med och utvecklat HR-avdelningen i det lilla lokala assistansföretaget till en HR-avdelning anpassad för ett ledande nordiskt omsorgsföretag. Mina intresse- och fokusområden är arbetsrätt, avtalsfrågor, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering och kompetensförsörjning. Med våra 30 år av gemensam erfarenhet av personlig assistans vill vi nu börja en ny resa och ta chansen att göra det vi verkligen tror på. Att med ett extra starkt kund- och medarabetarfokus erbjuda Sveriges bästa personliga assistans!

Titti Ahlvin

Caroline Nogelius, Vice VD

För mig har arbete alltid handlat om service på olika sätt. Jag var med och startade Västerås stads enhet för personlig assistans. När Sveriges största assistansbolag tog över driften följde jag med. Några av mina kunder har jag haft i över femton år och det är en fantastisk resa jag fått göra tillsammans med dem. Det har länge varit en dröm för mig att starta ett eget assistansbolag så när Titti och Patrik frågade om jag ville vara en del av Assistansexperten så var valet väldigt lätt. Är född och uppväxt i Skultuna, är gift och har två barn. På min fritid älskar jag att resa, fixa i hemmet, vara med min familj eller åka till vår stuga i skogen.

Caroline Nogelius

Andreas Widner, Jurist

Jag har jobbat som jurist inom assistansbranschen i nio år. Mitt driv för rättvisa blir bara större och större. Att mina kunder får allt som de har rätt till är mitt fokus i varje ärende och i varje beslut. Innan jag gav mig in på juridiken jobbade jag som målare. Ett yrke som jag som husägare har nytta av även idag. Jag är född och uppväxt i Örebro, är gift och har tre barn. Min fritid går till familjen, träning och sport. I synnerhet fotboll. Jag tycker också om att resa till sol och bad samt läsa böcker, gärna biografier. Jag hoppas verkligen att jag kan få möjligheten att hjälpa just dig att få det beslut du har rätt till.

Andreas Widner

Linda Engberg, Uppdragschef

Jag är född i en stor familj i liten österrikisk stad som heter Bregenz. Livet i Alperna är lite annorlunda än i Sverige. Här är man väldigt beroende av varandra och hjälps alltid åt. Efter en flytt till Sverige och en del utbildning så fann jag till slut min självklara plats inom vården. När jag för tio år sedan fick chansen att börja inom assistansbranschen var det ett naturligt steg att ta. Mina kunders välmående är vad som driver mig framåt och jag jobbar hårt varje dag för att göra deras liv så bra som möjligt. Nu har jag också en egen familj och tillsammans försöker vi upptäcka nya saker och platser. Är så tacksam över att få vara med på den här spännande resan med Assistansexperten!

Linda Engberg

Karl Madheim, Försäljning

Jag har fem underbara barn, två barnbarn och är yngst av tre bröder, så det är mycket familj i mitt liv, med allt kul som det innebär. Jag har jobbat med allt från lastbilar till arbetsledande roller på Procordia och Ericsson, men för tjugo år sedan sadlade jag om helt och började med försäljning. Jag hamnade helt rätt i livet när jag slutligen fick säljansvar inom personlig assistans. Att på nära håll uppleva hur kunder, anhöriga och assistenter får ett bättre liv är fantastiskt. När jag har tid för mig själv tycker jag om att vara i svampskogen, golfa eller spela padel.

Karl Madheim

Ingela Åstrand, Löneadministratör

Jag är född i Örebro och har bott här i hela mitt liv. Har en stor fantastisk familj och barnbarn som det ska bli väldigt roligt att följa genom livet. Vi umgås ofta och gärna och tycker om att spela spel och att resa tillsammans. Karriärmässigt upptäckte jag tidigt att det är på kontor jag trivs bäst. För femton år sedan började jag som löneadministratör på ett litet assistansbolag där också Patrik och Titti jobbade. Bolaget växte och blev till slut ett riktigt stort företag. Jag föredrog dock det lilla och valde att säga upp mig för att prova vingarna på annat håll. När Patrik frågade om jag ville jobba med honom och Titti igen så kände jag mig väldigt hedrad. Det ska bli både roligt och spännande!

Ingela Åstrand

Lilian Thornlid Levin, Ekonom

Jag startade min ekonomiska yrkesbana för 38 år sedan på Öhrlings, idag PWC. Genom åren har jag kommit i kontakt med väldigt många spännande branscher men just personlig assistans är ett oskrivet blad för mig. Det känns väldigt spännande att få möjligheten att arbeta med något nytt och att vara med och bidra till att Assistansexperten når sina mål. Är så glad och tacksam att jag får vara med på den här resan, där vi alla vill göra lite mer, lite bättre och verkligen göra skillnad. På fritiden lyssnar jag gärna på böcker och musik, fotograferar, tittar på film eller rör på mig, antingen på ett gym eller ute i naturen.

Lilian Thornlid Levin

Vi hjälper dig att få rätt assistans.